Barn, ungdom & elitkommitténs vision

Juniorverksamheten på Vreta Kloster Golfklubb ska uppfattas som bland de proffsigaste och roligaste i Sverige, med den en bra bredd och elitverksamhet.

Ledord

Junior och elitkommitténs ledord:

• Glädje
  • Vilja
  • Kunskap
  • Klubbanda

Värderingar

Juniorerna på Vreta Kloster Golfklubb har gemensamt kommit fram till följande policy som alla ska följa:

• Vara snäll mot alla.
  • Respektera andras åsikter.
  • Lägga tillbaka torv och laga nerslagsmärken.
  • Hälsa på de andra medlemmarna på klubben när vi möter dem.
  •  Vara en förebild för de yngre juniorerna.
  • Mobbning får inte förekomma.
  • Utrustningen skall hållas hel och ren.
  • Vi ska föregå med gott exempel för alla medlemmar på klubben.

Verksamhet

Juniorverksamheten i VKGK riktar sig till alla golfintresserade barn och ungdomar upp till 21 år i Linköping med omnejd, som vill träna, tävla och leda. Verksamheten innefattar Golfkul, Golfäventyret med Gröna Kortet utbildning, träning för utvecklingslag, elitlag, spelträning, tävling och utbildning för ledare. BULT ska också ha god kännedom om juniorer som inte ingår i någon träningsgrupp utan spelar golf som motion eller ett sätt att träffa kompisar.