Onsdagsgolfen

Seniorgolfen 24 juli

Efter förra veckans oväder hoppades vi på en dag med uppehåll. Men som vanligt så hade vädergudarna (apparna) fel, det utlovade uppehållet höll i sig till kl 10:30 och sen hade vi nog mer eller mindre regn tills sista bollen gick i mål  Vi får hoppas att Juli är en parentes vädermässigt, då vi har nästa onsdagsgolf i Augusti.

När det gäller dagens tävling som var Greensome, så visade Purko & Gunilla Karlsson att rutin är också kunskap/förmåga! Dom gick runt på 66 slag netto vilket var 3 slag bättre än paren på 2:a och 3:e plats. Werner Scheidegger & Lennart Swärd knep 2:a-platsen på bättre handikapp än Stefan Bengtsson & Stefan Slycke.

Hela resultatlistan finns här: Onsdagsgolfen 24/7

Nästa vecka så är det golfvecka på VKGK, anmäl er gärna till någon tävling!

Nästa Onsdagsgolf är den  7/8, mer info hitta ni här: Onsdagsgolf 7/8

Idag när vi skulle registrera scoren var den i vissa fall helt omöjligt att tyda vad som stod på vissa hål! Så vädjan kvarstår, när ni fyllt i scorekorten så summera.

Bråviken GK - VKGK slaget !

Förra tisdgagen så hade vi Bråviken här på besök för det årliga Bråviken GK - VKGK slaget.

Det var 16 Vreta GK spelare och 15 Bråviken GK spelare som kom till start, viilket innebär att 15 resultat räknades per lag.

Vreta Klosters 15 spelare gick runt på 1121 slag och Bråvikens spelare hade 1170 slag. Vilken innebär att vi har 49 slag upp till returmötet.

Individuellt pristagare:

Jörgen Blomqvist VKGK 65

Rolf Johansson Bråviken GK 66

Per Gundel Bråviken GK 67

Annika Swärd VKGK 68

Åke Uhrberg VKGK 69

Returmöte: 15 augusti 2024 Bråviken GK - VKGK slaget 15 augusti 2024

Med förhoppning på fler deltagare

Vårresan till Lannalodge

Vårens seniorresa gick i år till LannaLodge Golfresort utanför Örebro 21-22 maj för ett 30-tal seniorer. I år hade researrangören från seniorkommittén Annika Swärd prickat in ett fantastiskt golfväder med sol, värme och ljumma vindar. LannaLodge visade sig från sin bästa sida och den allmänna uppfattningen från oss spelare från Vreta Kloster var odelat positiv. Inte bara till en mycket välskött och trevlig bana, utan också till hela anläggningen.

• Hit åker man gärna flera gånger!

Det spelades och tävlades i såväl singelspel som lagspel och förstås också ”närmast hål”. På bilderna ser vi första dagens ledarinna Gunilla Forsman tillsammans med den sammanlagda vinnaren efter två dagar Lena Scheidegger. Vi ser också första dagens ledare Marco Roukala, när han driver ut på 1:a hålet tävlingsdag två. Marco fick dock ge sig i den sammanlagda tvådagarstävlingen, då Tomas Jardstål spelade drömgolf andra dagen med en runda på 62 netto.

Kuriosa: På kvällskvisten innan mörkrets inbrott, efter mat och dryck, genomfördes en prestigefylld puttningstävling bland alla oss resenärer. Efter både bra och sämre puttar, så vann Annika Swärd denna tävling.

Resultat och prislista, Slagspel 2 * 18 hål:

Damer:     1.Lena Scheidegger, 2.Anna Ström, 3.Gunilla Forsman

Herrar:      1.Tomas Jardstål, 2. Marco Roukala , 3.JanO Karlsson,  4.Werner Scheidegger

”Närmast hål” dag 1 och dag 2:

• Ing-Marie Oldbring, Christer Öhlen, Elisabeth Pettersson, Lars Ström