Onsdagsgolfen allmänt

Tel: 0704-223 438
E-mail: werner@scheidegger.se

Öppen för:

Betalande seniormedlemmar i Vreta Kloster GK. Damer och herrar som under året fyller 55 år eller mer. (D55+ resp H55+) Handicap 54 eller bättre. För att få delta i avslutningstävlingen krävs deltagande i tre onsdagsgolfstävlingar.

Tävlingsdagar:

Onsdagar enligt spelschema som anslås på seniorernas anslagstavla och som pdf "Onsdagsgolfens spelschema 2023" längst ner på sidan.

Spelformer och Klassindelning:

Singel- och partävlingar med slaggolf eller poängbogey. Vid partävlingar oftast gemensam klass. Vid singel-tävlingar indelning i klasser enligt spelschemat. Klassindelning kan ändras enligt antal anmälda spelare.

Tee:

Damer spelar från tee 48 (röd tee) och herrar från tee 57 (gul tee). Herrar H75 och herrar med hcp 37-54 kan välja tee 48 men skall i så fall ange det vid anmälan. Damer 70+ kan välja att spela från tee 38 (orange tee) men skall i så fall ange det vid anmälan.

Anmälan:

Föranmälan och lottning. Anmälan kan göras i klubbhusets terminal eller på golf.se upp till sex dagar före tävlingen dock senast kl:13.00 tisdagen före tävlingen.

Max 60 deltagare resp tävlingsdag.

Starttider:

Senast kl:15.00 tisdagen före tävlingen kommer startlista att finnas tillgänglig på golf.se eller via hemsidans kalender. Första boll går ut kl:08.30.

Vid avslutningstävlingen gäller kanonstart kl:09.00.

Startavgift:

50:- Kr/person betalas vid anmälan. 100:- Kr/person gäller vid avslutningstävlingen.

Scorekort:

Delas ut av dagens funktionärer.

Priser:

Presentkort i restaurangen enligt upprättad pristabell. Pristagarna kungörs på vår hemsida. Priserna kan hämtas i restaurangen. Vid avslutningstävlingen gäller presentkort hos ICA.

Resultatlistor:

Hela resultatlistorna på www.golf.se.